fbpx

לחסוך יותר ממחצית העלות של ביטוח חיים

למרות שתחום הביטוח נחשב שמרני ואיטי יותר לשינויים לעומת תחומים צרכניים וכלכליים אחרים, היום החדשנות הגיעה גם אליו ומאפשרת לציבור הישראלי לחסוך המון כסף עבור ביטוח חיים איכותי ומותאם אישית עבורם – ביטוח חשוב מאוד המספק ביטחון כלכלי קריטי למשפחה במקרים טרגיים ומפתיעים (אך אפשריים…). אז איך תוכלו לחסוך יותר ממחצית עלות ביטוח החיים שלכם? באמצעות רכישה חכמה ויעילה של ביטח חיים במודל חדשני ומתקדם.

בביטוח חיים זה עניין של מחיר!

לגבי ביטוחי חיים, חשוב להבין כי באופן כללי הכיסוי הביטוחי אותו מציעות חברות הביטוח השונות הינו זהה בין פוליסה לפוליסה – פיצוי כספי חד פעמי במקרה מוות של המבוטח. היום כבר לא משווקים פוליסות ביטוח חיים עם חיסכון כפי שהיה בעבר אלא רק פוליסות סטנדרטיות ויחסית פשוטות: אם המבוטח נפטר במלך תקופת הביטוח (לרוב עד גיל 75), המוטבים המוגדרים בפוליסה מקבלים סכום פיצוי חד פעמי כפי שנרכש בכיסוי הביטוחי. לכן פרמטר מרכזי בבחירת ביטוח חיים הוא המחיר – קרי, דמי הביטוח (הפרמיה) המשולמים מדי חודש.

היבט נוסף וחשוב לגבי מחירי ביטוח חיים הוא שכיום לא משווקות כבר פוליסות ב

פרמיה קבועה

– בעקבות שינויים ברגולציה של רשות שוק ההון – כך שכל פוליסות ביטוחי החיים החדשות הן פוליסות ב

פרמיה משתנה

אשר בהן המחיר החודשי מטפס עם הגיל.

 

מכאן שאם הכיסוי בביטוחי חיים סה”כ זהה בין הפוליסות השונות, אז המחיר שאתם כמבוטחים נדרשים לשלם הוא המרכיב העיקרי בבחירת הביטוח אותו תרכשו. עכשיו נמשיך להסבר כיצד תוכלו לחסוך כסף רב מעלות ביטוח החיים שלכם.

מהפכת המידע וחכמת ההמונים מגיעה לעולם הביטוח

בכל כך הרבה תחומים אנחנו כבר רגילים לגמרי לראות את השפעות מהפכת המידע והטכנולוגיה ואת השפעת חכמת ההמונים. זה כך לגבי צריכת מרכיבי תרבות כמו מוזיקה או סרטים (נטפליקס וספוטיפיי כדוגמאות מובילות), צריכת חדשות, פרסום מותאם אישית (כמו בגוגל ופייסבוק) האופן בו שוק העבודה מתנהל, רפואה מתקדמת ומותאמת אישית וכן הלאה. דווקא בביטוח השינוי היה איטי ולא ממש מורגש, כאשר רוב השוק ובעיקר חברות הביטוח נותרו במובנים רבים מאחור והצרכנים שילמו בשירות מיושן ומחירים גבוהים.

אך היום מתרחש ממש שינוי טקטוני בתחום הביטוח, אפילו שהוא עדיין יחסית איטי וגופים שונים בשוק מנסים להאט את קצב השינוי אף יותר. מהפכת המידע, חידושים טכנולוגיים, הקמת ערוצי ביטוח דיגיטליים וניצול היכולות של חכמת ההמונים הגיעו לעולם הביטוח וזוהי אבן דרך חשובה עבור ציבור הצרכנים. טכנולוגיות ביטוח, מה שנקרא בשפה מקצועית Insurtech, מכניס טכנולוגיות פיננסיות מתקדמות וחידושים דיגיטליים לעולם הביטוח ומאפשר לקבל מוצרים איכותיים ומתאימים יותר וגם להוזיל עלויות ביטוח.

גופי ביטוח מתחילים כיום להשתמש בביג דאטה (מאגרי נתונים ענקיים ומקיפים), בהצלבת נתונים אישיים של מבוטחים ובטכנולוגיות ניתוח ממוחשבות וחכמות כדי להתאים אישית את הביטוחים ללקוחות, לנהל את הסיכונים האקטואריים טוב יותר וגם כדי להציע תמחור אפקטיבי יותר.

כך למשל ניתן לציין את מיזם הביטוח cover הפועל בערוצים דיגיטליים ומיישם טכנולוגיות פיננסיות חדשניות וניתוח אלגוריתמי של חכמת ההמונים יחד עם מבנה תפעולי רזה ויעיל החוסך עלויות. פתרון ביטוחי זה מייצר התאמה אישית אופטימאלית של מוצרי ביטוח לצרכן ספציפי וגם מוצא את המחירים הנמוכים בשוק עבור פתרונות הביטוח הרלוונטיים.

כיצד קובעים מחיר של ביטוח חיים?

באופן מסורתי, קבלה לביטוח חיים וקביעת דמי הביטוח (הפרמיה) עבור כל מבוטח מבוצעות על בסיס תהליך חיתום. תהליך זה כולל איסוף וניתוח של נתונים אישיים של המבוטח, למשל גיל, מצב בריאותי, מקצוע, תחביבים, האם האדם מעשן או לא מעשן, בעיות רפואיות בעבר וכיוצא באלו. תהליך החיתום מיועד לאפשר לחברת הביטוח לבצע הערכת סיכונים אקטואריים, כלומר, עד כמה סביר שאותו אדם מבוטח ימות בטרם עת. רמת סיכון גבוהה יותר תוביל לעלות ביטוח חיים גבוהה יותר ורמת סיכון נמוכה יותר תאפשר להוזיל את דמי הביטוח.

כאשר לטכניקות החיתום המסורתיות מוסיפים חדשנות טכנולוגית ושימוש בכלים דיגיטליים חכמים, אפשר לתמחר את הביטוח בצורה מדויקת ויעילה יותר וכמובן גם להוזיל את הביטוח למבוטחים בצורה מהותית. כך למשל אפשר לנתח נתוני ביטוח אנשים הגרים באותו אזור כמו של המועמד לביטוח חיים, לנתח אלמנטים של חכמת ההמונים לגבי מבוטחים במצב דומה למועמד לביטוח ולהתחשב בצורה חכמה יותר בצרכים ביטוחיים ובאלמנטים דינמיים בחיי המבוטחים. נתונים אלו ויישום כלים חכמים לניתוח הנתונים מאפשרים להציע לצרכן ביטוח חיים מתאים יותר, להוזיל עלויות ולשפר את ניהול הסיכונים לחברת הביטוח – כך שכולם מרוויחים מהתקדמות טכנולוגית בשוק הביטוח.

חיסכון גבוה בעלות ביטוח החיים שלכם

ההסברים והנתונים לעיל מציעים אפשרויות שונות המתנקזות ליכולת של צרכני ביטוח בישראל כיום להשיג חיסכון גבוה מאוד בעלויות ביטוחי החיים וביטוחים נוספים. מיזמי ביטוח אינטרנטיים ודיגיטליים, דוגמת re|cover, מציעים כיום מחיר זול יותר עבור ביטוח חיים, ביטוחים אחרים ומוצרים פיננסיים שונים וגם ערך מוסף אמיתי מבחינת שיפור בשירות עבור המבוטחים.

כדי לחסוך מעל למחצית בעלות ביטוח החיים ניתן ואף רצוי לבחור בגוף ביטוחי המיישם כלים טכנולוגיים מתקדמים וחדשניים כגון אלו שנסקרו כאן באופן כללי. כך הביטוח גם מתאים יותר לצרכי המבוטח וגם זול יותר.

מרכיב נוסף בהשגת חיסכון משמעותי בעלות ביטוח החיים שלכם היא עבודה מול גוף המשווק את מוצרי הביטוח של כל השחקנים בשוק ומבצע מכרזי ביטוח אובייקטיביים שבאמת שמים את האינטרסים של הלקוח המבוטח מעל הכל. סוכנויות ביטוח רבות כיום נמצאות למעשה בבעלות חברות הביטוח עצמן, מה שמייצר להן ניגוד אינטרסים והעדפה ברורה לשווק את מוצרי הביטוח של חברת הביטוח שבבעלותה הסוכנות – ולאו דווקא במחירים הנמוכים ביותר.

כמו כן, כדי לחסוך בדמי הביטוח שלכם אתם צריכים שמשווק הביטוח שלכם יהיה בעל מבנה עלויות רזה ויעיל שיאפשר לו להוזיל לכם את העלות החודשית והכוללת. לסוכנות ביטוח “מסורתית” יש מבנה עלויות סבוך ויקר הכולל הוצאות משרד, מוקדי שירות ומכירות מנופחים, הוצאות רכב של הסוכנים וכן הלאה וכל העלויות האלו מגולגלות בצורה כזו או אחרת לדמי הביטוח של הלקוחות. כאשר רוכשים ביטוח חיים אונליין, התהליך גם מהיר ויעיל לאין שיעור לעומת דרכים אחרות וגם כל מבנה העלויות נמוך ורזה יותר ולכן עלות הביטוח ללקוח יורדת.

אין שום סיבה שלא תחסכו כסף על ביטוח החיים שלכם!

ביטוח חיים אונליין היא אפשרות חדשה, מתקדמת וזולה יותר לרכוש כיסוי ביטוחי חשוב שייתן לכם ולמשפחתכם ראש שקט וביטחון כלכלי גם במקרה הטרגי של מוות בטרם עת. חידושים והתקדמות טכנולוגית מייצרים מציאות צרכנית חדשה בשוק הביטוח הישראלי והיום אתם באמת ובתמים יכולים לרכוש כיסוי מותאם אישית ומדויק של ביטוח חיים בעלויות נמוכות משמעותית לעומת העבר.

תהליך החיתום, הרכישה וכל קריאת שירות לאחר מכן הינם מהירים, יעילים, דיגיטליים לחלוטין ומאפשרים לכם לקבל שירות ביטוח מעולה המותאם למציאות הטכנולוגית בה אתם פועלים גם בתחומי חיים אחרים.

אם אתם צעירים ובתחילת הקמת המשפחה שלכם, אתם חייבים ביטוח חיים מתאים ומהיום אתם יכולים לקבל אותו בזול!

האמור מהווה סקירה לא ממצה של החקיקה והתקנות הרלוונטיות ואין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי או מקצועי. אין להתבסס על האמור בקבלת החלטות כלשהן וכל מסקנה ו/או פעולה על בסיס הכתוב הינה באחריות הקורא בלבד.

הכתבות הנקראות ביותר

עובדי הייטק? אלה כמה נקודות שחשוב לדעת לפני שבוחרים מוצר פנסיוני

מדמי ניהול ועד כיסויים ביטוחיים: במיוחד כשזה נוגע...

מהו כיסוי שארים ומדוע הוא כלול בקרן הפנסיה של רובנו?

הכירו את התנאים והיתרונות של כיסוי שארים – אחד...

4 מיתוסים נפוצים בתחום הפנסיה והביטוח שיכולים לעלות לכם ביוקר

כך תימנעו מטעויות יקרות שיכולות לפגוע בעתידכם הכלכלי....

מעסיקים, שימו לב: נכנסה לתוקף חובת דיווח אחיד על מעסיקים עם 3 עובדים ומעלה

דיווח אחיד ללא טרחה וללא כאב ראש באמצעות השירות...

פנסיה לעובדי הייטק: אלה הדברים שהייטקיסטים צריכים לקחת בחשבון בבחירת מוצר פנסיוני

מדריך מקיף לבחירת מוצר פנסיוני עבור עובדים בעלי הכנסה...