fbpx

לחשוב על היום שאחרי: הדרך הטובה ביותר לדאוג לביטוח חיים

ביטוח חיים הוא נושא שמצד אחד לא קל לחשוב עליו ולעסוק בו, ומהצד השני – אין אדם שלא כדאי לו לבטח את עצמו ולדאוג למשפחתו הקרובה לכל צרה שלא תבוא. מהם סוגי ביטוחי החיים המקובלים בישראל כיום, ומהי הדרך הטובה, הנוחה והחדשנית לחסוך בהוצאות הביטוח

 

ביטוח חיים הוא משהו שקשה לרובנו לתפוס או לחשוב עליו, במיוחד אם מדובר באנשים צעירים, שהמחשבה על הסוף עוד רחוקה מהם… אבל כדאי להיות ריאליים ולחשוב על כל תרחיש אפשרי, ורצוי להיערך בהתאם. במיוחד אם יש לכם משפחה שאתם רוצים לדאוג לה ולביטחונה הכלכלי, במקרה שחלילה יקרה לכם משהו וחייכם יסתיימו בפתאומיות. בכל מקרה שלא תוכלו לפרנס את משפחתכם יותר, כדאי להיות מוכנים, גם אם אתם צעירים ובריאים.

 

במידה ובדומה לרוב האנשים, קשה לכם להתעסק בנושא כל כך טעון, ההמלצה היא פשוט לנסות להסדיר אותו במהירות וביעילות, ורצוי גם באופן שיעלה לכם הכי פחות כסף, ופשוט לשים את זה מאחור, בלי דרמות מיותרות.

מהי המשמעות של ביטוח חיים?

ביטוח חיים הוא חיסכון או הסכם עם חברת ביטוח, שמהווים ערובה לכך שהשאירים שלכם – בני המשפחה שרשמתם, יקבלו סכום כסף או קצבה חודשית, שתחליף את השכר שלכם לאחר מותכם, ותאפשר לכם למעשה להמשיך לפרנס אותם גם לאחר לכתכם. ישנם סוגים שונים של ביטוחי חיים, המתייחסים גם לנסיבות הפטירה – מוות מזקנה, בשיבה טובה, או מוות פתאומי בגיל צעיר יותר.

אילו סוגים של ביטוחי חיים מקובלים בישראל?

בישראל, ביטוחי החיים נחלקים לשלושה סוגים עיקריים: פוליסת חיסכון, פוליסת ריסק ופוליסה מעורבת.

 

במסגרת פוליסת החיסכון, המבוטח מפריש סכום כספי חודשי, בהתאם למה שסיכם עם חברת הביטוח. הסכום שהצטבר בקופת החיסכון הזו, יהווה את הקצבה החודשית שיקבלו שאיריו במקרה של מוות, נכות או פשוט בגיל הפרישה לפנסיה.

 

פוליסת ריסק, לעומת זאת, היא הסדר ביטוחי “קלאסי”, במסגרתו המבוטח משלם סכום חודשי לחברת הביטוח, עבור ביטוח שישמש את שאיריו במקרה של מוות או נכות – תלוי בסוג הפוליסה שבחר. במקרה הצורך, על המבוטח (במקרה של נכות) או המוטבים שרשם (במקרה של מוות) להפעיל את הביטוח וכך לקבל את הסכום שנקבע מול החברה, שאינו מושפע ממשך הזמן בו הועברו התשלומים לחברה.

 

ישנה גם אפשרות של רכישת פוליסה מעורבת, שכשמה כן היא – משלבת בין שני סוגי ביטוחי החיים. המשמעות של פוליסה מעורבת היא שיש להעביר תשלום חודשי לחברת הביטוח, כאשר חלקו הולך לחיסכון מצטבר וחלקו הולך לחברת הביטוח, ומהווה ערבון לכך שבמקרה הצורך, המבוטח יקבל את הסכום המלא שסוכם מול החברה.

למה מומלץ לכל אחד לרכוש ביטוח חיים?

לביטוח חיים יש לא מעט יתרונות, כאשר העיקריים בהם הם שמדובר בסיטואציה של הגנה לכל תרחיש שלא יקרה.

 

כמו כן, מדובר בחוזה מול חברת הביטוח, שתנאיו אינם משתנים והם נותרים יציבים, מה שמונע מחברות הביטוח את האפשרות לבטל את הפוליסה, אלא במקרים בהם לא שילמתם את הפרמיה וכו’.

 

היתרון המשמעותי מכולם בביטוחי חיים, הוא ככל הנראה השקט הנפשי והביטחון שאם יקרה לכם משהו, בין שמדובר בנכות בגינה לא תוכלו לעבוד יותר, ובין שמדובר במוות – תוכלו להיות רגועים שאתם ו/או משפחתכם תוכלו להמשיך להתפרנס ולהתקיים בכבוד ובאותה רמת חיים.

כיצד לחסוך בעלויות ביטוח החיים?

ביטוח חיים הוא לכל הדעות אינו עניין זול, במיוחד אם לוקחים בחשבון את כל השנים במהלכן תצטרכו להעביר סכומים עבורו. כמו כן, התעריפים משתנים אקספוננציאלית בהתאם לגיל המבוטח, מה שאומר שככל שתתבגרו, תידרשו לשלם סכום חודשי גבוה יותר. לדוגמא, תעריך הריסק החודשי שהציעה אחת מחברות הביטוח הזולות בשוק עבור גבר בגיל 44, עומד על 495 שקלים, ואילו כעבור עשור, בגיל 54, התעריף יעמוד על 1516 שקלים, שהם יותר מפי שניים. עשור מאוחר יותר הסכום הוא כבר כמעט פי שלוש. כמו כן, ככל הנראה לא נפסיק לשלם עבור ביטוחי החיים שלנו עם הגיל, ונמשיך לשלם עד גיל מאוחר, לאורך עשרות שנים.

 

אבל החדשות הטובות הן שיש כיצד להוזיל את המחירים המוצעים לכם מחברות הביטוח. אין סיבה לקחת את התעריפים המוצעים לכם כמובנים מאליהם. חשוב לערוך סקר שוק והשוואת מחירים מקיפה. תופתעו לגלות שבאמצעים הטכנולוגיים של היום, ניתן לחסוך חיסכון משמעותי בדמי הניהול ובעוד היבטים של ביטוחי החיים והפנסיה, ולחסוך עשרות אלפי שקלים.

העידן הטכנולוגי משפיע לטובה על תחום הביטוחים

אם גם אתם הגעתם למסקנה שביטוח חיים הוא עניין חשוב ומומלץ עבור כל אחד ואחת, תשמחו לשמוע שבהחלט יש איך לחסוך בתשלומים עליו, זאת הודות לאמצעים הטכנולוגיים החדישים בתחום, החוסכים בזמן, בכוח אדם, ואי לכך גם בכסף. מערכות מתקדמות עשויות גם לערוך עבורכם את כל הבדיקות הנחוצות לגבי אילו ביטוחים כבר יש ברשותכם במסגרת הביטוח הפנסיוני שלכם, וגם להשוות בין הסכומים הנגבים מכם על דמי ניהול וכו’. כל זה בלי לצאת מהבית, ובלחיצת כמה קליקים על עכבר המחשב או אפילו מהסמארטפון.

 

במילים אחרות, תשכחו את כל (או את רוב) מה שידעתם וחשבתם על עולם הביטוח, לרבות נציגים שמפעילים עליכם לחץ לרכוש פוליסה כזו או אחרת.

 

העולם התקדם לביטוחים מועילים ומשתלמים יותר, ועכשיו גם לכם יש את האפשרות להצטרף למהפכה.

האמור מהווה סקירה לא ממצה של החקיקה והתקנות הרלוונטיות ואין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי או מקצועי. אין להתבסס על האמור בקבלת החלטות כלשהן וכל מסקנה ו/או פעולה על בסיס הכתוב הינה באחריות הקורא בלבד.

הכתבות הנקראות ביותר

עובדי הייטק? אלה כמה נקודות שחשוב לדעת לפני שבוחרים מוצר פנסיוני

מדמי ניהול ועד כיסויים ביטוחיים: במיוחד כשזה נוגע...

מהו כיסוי שארים ומדוע הוא כלול בקרן הפנסיה של רובנו?

הכירו את התנאים והיתרונות של כיסוי שארים – אחד...

4 מיתוסים נפוצים בתחום הפנסיה והביטוח שיכולים לעלות לכם ביוקר

כך תימנעו מטעויות יקרות שיכולות לפגוע בעתידכם הכלכלי....

מעסיקים, שימו לב: נכנסה לתוקף חובת דיווח אחיד על מעסיקים עם 3 עובדים ומעלה

דיווח אחיד ללא טרחה וללא כאב ראש באמצעות השירות...

פנסיה לעובדי הייטק: אלה הדברים שהייטקיסטים צריכים לקחת בחשבון בבחירת מוצר פנסיוני

מדריך מקיף לבחירת מוצר פנסיוני עבור עובדים בעלי הכנסה...